۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

کلاهبرداران در کمین اند

امروز وقتی یک تجربه تصادفی را در وبلاگ کوله بار دیدم یاد مقاله ای افتادم که چندی پیش درباره رانندگان کلاهبردار خوانده بودم.
 خلاصه مقاله  این است که عده ای کلاهبردار حرفه ای با شگردهای مختلف به نحوی با شما تصادف می کنند که شما مقصر باشید وبتوانند از شما یا از سازمان بیمه گر پول های کلان اخذ کنند.
شگردهای اصلی شان هم این است:


1-در جلوی ماشین شما ماشینی به طور عادی در حال حرکت است . ناگهان ترمز می زند وایست کامل می کند تا از عقب به او بزنید. به خوبی معلوم است که حالا شما مقصر هستید و یا باید از جیب مبارک پول بدهید تا رضایت او را جلب کنید یا باید جریمه شوید و او هم به پول خود از طریق بیمه برسد(گیرم کمی کمتر از حالت اول)-
بهترین راه پیشگیری از این نوع کلاهبرداری آن است که حتما فاصله لازم را از خودروی جلویی رعایت کنید

2-در حال خارج شدن از پارک هستید ماشینی از دور به آرامی در حال نزدیک شدن است شما هم با خیال راحت  ماشین را بیرون می آورید.ماشین مذکور ناگهان گاز را می گیرد وبه شدت به شما می کوبد.اینجا هم باز مقصرهستید.


در انتهای مقاله هم یک سری توصیه های ایمنی دارد از جمله:
*در صورت وقوع تصادف از ماشین ها واموال خسارت دیده (با موبایلتان-توضیح از خودم است)عکس بگیرید

*تعداد افراد داخل ماشین (ها ) رابشمارید ومشخصات آنها اعم از اسم وسن وقیافه را در جایی ثبت کنید 
(توضیح این که ممکن است شخص خسارت دیده بعدا فرد همدست خودرا که مثلا از نردبان افتاده است به عنوان مسافر صدمه دیده معرفی کند تا پول بگیرد.البته به نظر من بهتر است ما ایرانی ها محکم کاری کرده واز مسافران عکس هم بگیریم.)

*اسامی شاهدان ماجرا وشماره تلفن آنها را جایی بنویسید.

*با پلیس تماس بگیرید تا در محل حاضر شود.فرم مخصوص را پر کنید ویک کپی برای خودتان داشته باشید.به راهنمایی های افراد متفرقه گوش نکنید.

*از رفتن به صافکاری ها ومراکز درمانی که به شما پیشنهاد می شود بپرهیزید وقبل از هر اقدامی با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

*از صحت صورتحساب ها مطمئن شوید وهمچنین مواظب باشید خرج الکی برایتان نتراشند.

*اگر درباره وقوع تصادف هرگونه شبهه ای وجوددارد فورا با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.


لطفا بربنده منت گذاشته ونظرتان را درباره این مقاله و سایر مطالب وبلاگ بنویسید
ممنونم

۴ نظر:

  1. نکات جالب توجه ای بود. گاهی خدای نکرده تو اون شرایط که قرار میگیریم نمیدونیم چی کار کنیم و یادآوری این نکات بسیار مفیده. ممنون

    پاسخحذف
  2. سلام آقای سیاوش
    در تایید فرمایش شما نوامبر پارسال در راه برگشت از نایاگارا دقیقا همین اتفاق برای خواهرم و همسرش البته در ماشین شخصیشون میوفته و یک مینی ون با 7 سرنشین ایجاد تصادف مصنوعی میکنند ولی از اقبال بد شون با پلیس - به هر حال بعد از تصادف اینطور وانمود کردن که همگی از ناحیه کمر و گردن به شدت صدمه دیدن و بیشتر قصدشون اخاذی از بیمه بوده برای درمان که خب شوهر خواهرم بلافاصله سابقه ی تک تک شون رو میاره و همونجا با پلیس منطقه تماس میگیره برای دستگیری اونا-
    به همین دلیل کاملا اشاره ی بجایی کردین و نمونه ی عینی اون رو داشتیم ولی در تصادف ما انصافا همسرم به علت رعایت نکردن فاصله و عدم آشنایی به وضعیت خیابانها در بارندگی های زیاد شبانه صددرصدمقصر بود- من هم به موضوعی که مطرح کردین در کوله بار اشاره کردم-با تشکر

    پاسخحذف
  3. یه بازر یه معتاده داشت خونش را می انداخت گردن من

    پاسخحذف
  4. چه جالب:) برای من همین چند روز پیش مورد مشابهی پیش اومد!! در پارکینگ جلوی فروشگاهی پارک کرده بودم ووقتی برگشتم دیدم یه نفر پشت ماشین من وایساده و در اصل راه منو بلاک کرده. رفتم علت رو بپرسم یارو گفت تو خیلی نزدیک به ماشین من پارک کرده بودی و موقع پیاده شدن درتو زدی به در ماشین من و یه فرورفتگی رو درش رو نشون داد! ضمنا گفت من با موبایلم از وضعیت ماشین تو و خودم عکس گرفتم و می خوام ازت شکایت کنمو من که می دونستم الکی میگه و من خیلی به راحتی پیاده شده بودم و اصلا از اون فاصله ای که اون می گفت امکان نداشته من بتونم پیاده شم ازش خواستم ماشینشو دوباره بیاره کنار ماشین من با همون وضعیت بزاره ووقتی گذاشت در رو باز کردم و بهش نشون دادم که اگر در ماشین من بخواد به ماشین اون بخوره به اونجایی که اون میگه نمی خوره و بالاترش می خوره!! خودش فهمید چه سوتی داده و گذاشت و رفت!!!

    پاسخحذف