۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

آیا در صورت رد درخواست ویزا می توان به دادگاه شکایت کرد؟

یکی از مسایل گریبانگیر مهاجران و بالاخص  ایرانیان مقیم کانادا، عدم صدور ویزای مسافرتی برای اعضای خانواده است.
 تصور کنید پدر ومادری  را که به قصد دیدار فرزندان و
نوه های خود ساعت ها در مقابل سفارت کانادا در تهران صف بسته اند و هیچ تضمینی برای دریافت ویزا نیز وجود ندارد.مدارک وپول داده می شود.چند روز معطلی واگر شهرستانی باشید دربدری در خانه این فامیل وآن فامیل تا اینکه  پس از مدت تعیین شده  اعلام می کنند که با درخواست شما موافقت نشده است.

 
متقاضی عصبانی می شود و سعی می کند به نحوی که عصبانیتش کار را خراب تر نکند بپرسد:" چرا؟"
پاسخی می شنود که به هیچ وجه قانع کننده نیست.
به که شکایت باید برد؟
معلوم نیست. 





تا کنون این امکان وجود نداشته که بستگان مردودین در کانادا بتوانند درخواست فرجام و بازبینی پرونده را از دولت  داشته باشند درحالی که در کشورهایی نظیر انگلستان واسترالیا این امکان هست که پرونده با اخذ هزینه وگاه بطور رایگان فرجام خواهی  شود.
ابعاد مشکل هنگامی آشکار می شود که بدانیم حدود یک پنجم درخواست های صدور ویزای مسافرتی کانادا در سطح بین المللی بطور معمول مردود اعلام می شود واین رقم در باره درخواست ویزای ایرانیان از سفارت کانادا در تهران طبیعتاً بیشتر از عدد فوق الذکر یعنی بیست درصد است.
هفتاد وپنج دلار مبلغ دریافتی از متقاضی که بازپس داده نمی شود هیچ، شخص مردود قادر به درخواست مجدد برای ویزا هم نخواهد بود.




همه این مسایل خانم اولیویا چائو نماینده پارلمان(و همسر جک لیتون رهبر حزب ان دی) از حزب  دموکرات جدید (NDP)  که یک حزب با گرایش های سوسیالیستی است را برآن داشته تا طرحی را به مجلس ببرد که به موجب آن دولت کانادا در قبال درخواست های مردود شده پاسخگو خواهد بود.
              جک لیتون رهبر ان دی پی 
        که یک حزب سوسیال دموکرات است

باید صبر کرد ودید نتیجه این طرح چه می شود و آیا در عمل موجب ایجاد تحول بنیادین در روند صدور ویزای مسافرتی در سفارت کانادا در تهران خواهد شد یا خیر.

۱۰ نظر:

  1. salam,
    chejoori edameye mataleb gozashtin???
    blogspot ke in emkan ro nadare.dare?

    پاسخحذف
  2. سلام
    پاسخ به ای میلتان ارسال شد

    پاسخحذف
  3. رز/ نیمه ی پنهان۲۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۸:۰۰

    امیدوارم این طرح تصویب بشه چون مسئله ی خیلی مهمی برای مهاجر هاست.

    پاسخحذف
  4. پس باید بشینیم و دعا کنیم....البته فکر میکنم به بهانه رفتن به شکل توریستی بشه ویزا گرفت. الان یکی از داییهای من رفته ونکوور به دیدن اون یکی دایی. با ویزای توریستی!

    پاسخحذف
  5. Hi , the easier way to go to Canada is to married someone there , i know many girl who want to get marry with doctor in canada with that you could easily go , if you want you could send email

    پاسخحذف
  6. شما خوبید؟ من اصلا وقت نمی کنم درست حسابی به وبلاگها سر بزنم تازه خوبه که هنوز خوندن درس رو برای امتحانات دندانپزشکی شروع نکردیم

    پاسخحذف
  7. سلام ! منم دعوتنامه داذم و راحت مامان ویزا گرفت و 8 مارج وارد تورنتو میشه ! فکر نمیکنم برای والدین مشکل باشه چون کادر کنسولگری را در ایران عوض کرده اند و قبلا دست کسانی بود که به هیچ عنوان حتی والدین ویزا نمیداد !

    پاسخحذف
  8. خبری ازتون نیست سیاوش خان.....خوبین؟

    پاسخحذف
  9. سلام محبوبه خانم

    فعلا کماکان منتظر مدیکال هستیم وهیچ خبر تازه ای نیست
    از لطفتان ممنونم

    پاسخحذف