۱۳۹۲ مهر ۲۰, شنبه

اجناس دست دوم



امروزصبح به محض باز کردن ای میل هایم متوجه شدم که آقای بسطامی مطلب جالبی درباره مغازه های دست دوم در وبلاگشان گذاشته است.
از آنجایی که خرید از این مغازه ها برای تازه واردان کاملا به صرفه است توصیه می کنم به طور مرتب به این فروشگاه ها سر بزنید.
چند مطلب در وبلاگ آقای بسطامی از قلم افتاده است که باید به آن اشاره کنم:
1- قبل از خرید اجناس باید از قیمت آن اطلاع داشته باشید. مسوول قیمت گذاری در ولیو ویلج 
احتمالا قیمت ها را سلیقه ای تعیین می کند .چه بسا جنس صد دلاری را ده دلار قیمت بگذارد یا برعکس.
مثلا یک بار قصد خرید همزن برقی داشتم و در آنجا یک همزن تک سرعته سفید و کارکرده به قیمت ده دلار وجودداشت. از آنجایی که اجناس فورا توسط مراجعان خریده می شود، به محض این که دوری زدم وبرگشتم تا همزن مذکور را بردارم دیدم که جا تر است و بچه نیست. آن روز کلی حالم گرفته شده بود و خود را ملامت می کردم که این موقعیت خوب را از دست داده ام و اگر همزن را به موقع برداشته بودم این اتفاق نمی افتاد. 
اما دست بر قضا بعداز ظهر همان روز فلایر کندین تایر به دستم رسید ودیدم که همزن بلک اند دکر نو با پنج سرعت متفاوت را دوازده دلار حراج زده اند و تازه این موقع بود که از بابت از دست دادن همزن اولیه خوشحال شدم.
یا مثلا در قسمت وسایل برقی، سیم رابط برق (دست دوم) را سه دلار قیمت گذاشته اند درحالی که در دالاراما جنس نو آن بین دو تا سه دلار است.
البته در کل خرید از این فروشگاه ها اغلب بسیار به صرفه است.
مثلا یک بار یک بسته حدود پانزده تا بیست عدد لامپ نو چراغ خواب و ... را دو دلار خریدم درحالی که مطمئنا در فروشگاه های دیگر باید ده تا بیست دلار بابت آن می پرداختم.
2- اگرچه بعضی از ایرانیان یا مایل به خرید البسه دست دوم نیستند یا از پوشیدن آن اکراه دارند، باید توجه داشت که در فروشگاه های دست دوم گاه اجناسی یافت می شود که هنوز مارکشان کنده نشده و حتی یک بار هم پوشیده نشده اند.
گاهی اوقات از یک لباس تعداد زیادی در این فروشگاه ها دیده می شود و همه هم نو هستند. این لباس ها یا از مد افتاده اند و یا صاحبان فروشگاه های بزرگ به هر علتی (نظیر نداشتن فضای کافی در انبار یا دلسوزی یا تبلیغ و...) آنها را به فروشگاه های دست دوم اهدا کرده اند.
توضیح مهم:
در ایران معمولا بعد از باز کردن عدل های تاناکورا (لباس های تاناکورا به شکل بسته های پرس شده و بسیار سنگین توسط کشتی به کشورهای جهان سوم ارسال می شود که در ایران متخصصین این لباس ها به بسته های بزرگ عدل می گویند) ، این اجناس سر از بوتیک ها در می آورد. بنابراین هر وقت در بوتیک بالای شهرتان لباسی خارجی و تک سایز دیدید به این نکته توجه داشته باشید که احتمالا از همین تاناکورایی ها است.
اما در کانادا این اجناس در همان فروشگاه های دست دوم به فروش می رود اما با چند دلار بهای بیشتر.
برای خرید این کالاها بهتر است به جای ولیو ویلج به دیگر فروشگاه های دست دوم مراجعه کنید. زیرا در ولیو ویلج کمتر این لباس ها را دیده ام.
کافی است در گوگل مپ بنویسید:
thrift shop
thrift store
یا چیزی در این حول وحوش. گوگل مپ بلافاصله نزدیکترین محل را به شما نشان می دهد.
3- عبارت بنجل فروشی دارای بار منفی است و پیشنهاد من به استاد بسطامی آن است که از اصطلاح "فروشگاه دست دوم" یا چیزی مثل آن استفاده کنند زیرا همانگونه که عرض شد کالاهای با ارزش بسیاری به ویژه کتاب و لوازم برقی و... در ولیو ویلج دیده ام.
4- پاره ای از اشیای بدو ورود را می توانید به راحتی و رایگان تهیه کنید.
یکی از بهترین منابع در این زمینه، تارنمای کیجیجی است.
بسیاری از اجناس بزرگ که قابل دورانداختن نیستند و باید بازیافت شوند و صد البته برای بازیافتشان باید پول هم داده شود به رایگان در این تارنما تبلیغ می شود.
جنس مورد نظر را جستجو کنید و دکمه 
price
را بزنید تا اجناس به ترتیب قیمت ردیف شوند.
آنگاه خواهید دید که بعضی از اجناس قیمت رایگان دارند.
البته این اجناس فورا وظرف کمتر از چند ساعت از تارنما برداشته می شوند یعنی در واقع واگذار می شوند.
در آینده از تجربیات خرید اجناس دست دوم و رایگان بیشتر خواهم نوشت.

۱ نظر:

  1. salam doctor jan

    inja too khiyaboone 16 va Yonge richmond Hill

    welcome center hast ke shoma mitoonid az computer va printer va copy for free estefade konid .

    pirooz bashid
    baran

    پاسخحذف